torstai 15. marraskuuta 2012

Vähemmän söpöä fanityttöilyä

On taas vähän tämmöinen "verta ja suolenpätkiä"-kausi menossa. Katson väkivaltaisia pätkiä leffoista, haaveilen softaamisesta ja värikuulasotailusta, näen post-apokalyptisiä ja hyvin verisiä unia, pelaan räiskintäpelejä... Ilmeisesti supersöpöilevälle höttöisyyskaudelle on nyt menossa joku tasapainottava hetki, ettei ala ällöttää itseään. Oh well, ei se mitään, nääkin jutut on siistejä ja intoiluttavia.


Siis... pelaamista. Olen pelannut muutaman omistamani FPS:n viimein loppuun ja aloittanut jo läpi päästyjä uudestaan tavoitteena kerätä vielä niistä puuttuvat "suoritukset". Ehkä olen vähän hassu, mutta jos en saa jotain suoritusta kerättyä, alkaa se vainoamaan ja ärsyttämään minua. Ja on kivaa pelata pelejä uudestaan, enää ei pelota kävellä kulman ympäri. Yhden demonkin kokeilin. Kyseessä oli siis...

XCOM: Enemy Unknown
Sotilaita vetämässä alieneita dunkkuun. Kerätään expaa kehittämään taistelutaitoja, rahaa ja muita resursseja edistämään kehitys- ja tutkiustyötä, sekä ruumiita ja tavaroita tutkittavaksi. Vähän niin kuin shakkia, mutta nappuloiden määrä on eri. Minä liikutan omiani, sitten vastustaja liikuttaa omiaan. Näköyhteyteen päästessä ammutaan. Osumaa otettaessa toivotaan, ettei kuolla tai että ehtii vielä parantamaan ennen kuiviin vuotamista/seuraavaa osumaa. Aluksi meinasi turhautuminen iskeä, kun liikkuminen pelkästään hiiren avulla tuntui vaikealta, mutta sitten siihen tottui. Samoin kuin aseiden ja toimintojen selaamiseen normaaleilla liikkumanäppäimillä. Kiipeäminen paikkoihin ON vaikeaa, joten en tee sitä, vaikka se taktisesti olisikin fiksua. Melko raskas konevanhukseni pyörittää, välillä kuva jäätää tai puhe menee miten sattuu, mutta enimmäkseen ei. Ihan kivaa, mutta en sitten kuitenkaan tiedä – vähän turhan monta liikkuvaa osaa tämmöiselle ”TAPANTAPANTAPANAMMUNLYÖNSAATANA!”-tyyppiselle pelaajalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti