keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Pankkiongelma

Törmäsin tässä jokunen päivä sitten sellaiseen ongelmaan, kuin Pokémon Bankin "lukkoon" meneminen. Itku meinasi tulla, kun googletellessani ongelmaan vastausta, törmäsin vain massan toisia pelaajia saman ongelman parissa, jotka että eivät olleet saaneet mitään ratkaisua ja olivat joutuneet toteamaan että pankkiin tallennetut Pokémonit on nyt menetetty. Hädissäni lähetin vaikka mihinkä (ja aina englanninkieliseen) customer serviceen sähköpostia ja toivoin apua. Kaikista vastaus oli sama: ei kuulu heidän vastuualueeseen, mutta oletko yrittänyt sitä, tätä ja tuota tahoa. Huoli vain yltyi näistä. Kunnes tajusin kokeilla, olisiko Nintendolla Suomessa oma asiakaspalvelu, jota voisin tavoitella. Ja olihan sellainen. 

Soitin nettisivuilla olleeseen numeroon, ja sain kiinni ihan oikean ihmisen palvelemassa suomeksi. Riitti kun mainitsin taikasanat "Pokémon Bank", niin sain jo suoran numeron "toimiston tuon aiheen ekspertille". Uutta numeroa kokeilemaan, ja heti vastasi rauhallinen miesääni. Seuraavien parin päivän sähköpostittelun (sain sitäkin varten eri osoitteen, kuin mitä netissä oli) ja soittelun aikana tämä asiaani hoitanut ja selvitellyt henkilö paljastui myös leppoisaksi ja huumorintajuiseksi - tai ainakin välitti hyvin aidon oloisesti sellaisen vaikutelman. Tuli fiilis, että ongelmaani kuuli joku, joka oikeasti halusi auttaa. Ja kun "lukkiutuminen" viimein saatiin avattua (ei ollut kuulemma ihan perustapaus tää solmu mihin olin omani saanut), niin vielä hetkeksi jäi auttajani langoille roikkumaan ja ihan vaan juttelemaan.  Toivotti vielä lopuksi "jos vielä tulee ongelmia, nii sulla on tää mun numero ja sähköposti. Ota suoraan vaan tänne yhteys."

5/5, tästä saisi moni tekninen tukia ja asiakasneuvonta ottaa oppia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti